ARTILAR
Güzel eklemeler var, Angmar ırkı, kötü olmanın zevki
EKSİLER
Bazı program hataları
Battle for Middle Earth güzel bir yapımdı. Gerek senaryosu, oynanışı,
grafikleri vs… başarılıydı. Sonuçta o Yüzüklerin Efendisi’nin
stratejisiydi ve ona bağlı kalıyordu. EA boş durmadı “Biz devamını
yapıyoruz” diye basın bildirisi yayınladı. Ancak konu olarak daha
farklıydı. Oyun çıktı, harikaydı. Gerek görsel, gerekse oynanış EA
Games iyi iş çıkartmıştı. Hatta Aykut’un oynadığı zaman ekrana
bakmıştım, “Güzel” demiştim içimden. Fakat benim için klasik değerler
dışına çıktığından, pek fazla tatmin etmemişti. Gel zaman git zaman,
bir süre geçti ve ek görev paketiyle geri dönüş oldu.
Ek görev paketlerini genel olarak üçe ayırırım; İyi, standart ve kötü.
Bazıları tek başına bir oyun olurken, bazıları nötrdür, diğer kısım ise
iki adet ünite eklemekten başka bir işe yaramaz. The Rise of the
Witch-king, standarttın üzerinde olan bir ek görev paketi. İsminden de
anlaşılacağı üzere, kötü tarafın kontrolü elimizde oluyor. Nazgul
yeniden ortamlara akıyor, Nazgul Lord’u Witch King krallık kuruyor.
Bizde bu krallığın topraklarını genişletip, gelen saldırıları da
püskürtmeye çalışıyoruz. Bilinen görevlerle devam ederken, The Witch
King boş durmuyor. Ana oyuna Angmar ırkı ekleniyor. Bu ırk içinde Witch
King, Rogash, Morgomir, Karsh ve Hwalder adında Hero’ları var. Hepsinin
ayrı yetenekleri bulunuyor. Angmar yeni eklenen ırk olduğu için,
üzerinde biraz daha özen gösterilmiş. Diğer ırklardan fazlalığı yok,
yine de güçlü bir ırk sayılabilir. Savaşlarda ön plana çıkan kısımları,
Troll’ler ve direk savaşan diğer üniteler gösteriyor. Sorcerers gibi
büyü güçleri olanlar da var, fakat bunlar yakın mesafeler de etkisiz
birimler. Ordunuzun arkasından büyüyle destek vererek, rakiplere tam
ilaç oluyorlar.
Angmar için yeni özel güçler de var. Bunlar düşmanlar üstünde oldukça
etkili, ancak zamanında kullanılmaları oldukça can yakıcı ve kurtarıcı
olabiliyor. Sadece Angmar ırkı yeni deyip geçmemek lazım, yapımda diğer
ırklara da bazı yenilikler ve eklemeler yapılmış. Onlara da ekleme
yapılmadan geçmek olmaz, yoksa küserler.
Yapay zeka fena değil. Hatta biraz daha akıllanmış diyebiliriz. Artık
deneme yanılma yöntemine başvurabiliyorlar. Rakipler eskisi gibi fazla
keklik gibi durmuyor. Yine zorluk seviyesi düşük olduğu zaman, düşman
çok fazla etkili değil. Bu yüzden üst zorluk seviyeleri daha can alıcı
ve heyecanlı savaşlara geçit veriyor. Gene de BFME 1 ve 2’den tecrübeli
olanlar, yapay zekayı tuş edecektir.
Grafikler ve sesler konusunda Witch King, BFME 2’le aynı. Belki görüntü
olarak kökten bir değişim yok, fakat yapımcılar elinde var olanı yeni
efektlerle beraber, daha can alıcı hale getirmiş. Seslerde kalite yine
aynı. Seslendirmeler, müzikler, efektler bu konuda da ek paket, güzel
olmuş. İşin diğer can alıcı noktası ise bu kadar güzel tektik detaya
rağmen, oyunun iyi optimize edilmesi oluşturuyor.
Witch King içinde karakter yaratma kısmında da, yeni bir sınıf daha
bulunuyor. Bunlara ek olarak eskiler içinde yeni güçler, özellikler vs…
yer alıyor. Campaign aslında klasik görevlerle de olsa, oyuna Single
Player kısmını yeniden canlandırıyor. Hatta bazı görevler oldukça
dinamik sayılır. Multiplayer konusunda ufaktan bazı sıkıntılar var,
ancak bunlar çözülmeyecek veya ortamı gerecek türde değil.
Son noktayı koyarsak, Witch King güzel bir ek görev paketi olmuş. Hatta
son zamanlarda oynadığım ek görev paketleri arasında en iyisi sayılır.
Yapımda bazı program hataları yer alıyor, ancak bunlar yama ile
düzeltilecektir. 2007’nin bu günlerinde, eğer BFME 2’ye devam etmek
isterseniz, Witch King kesinlikle güzel bir sebep sayılacaktır.
http://rapidshare.com/files/15582279...ayne.part1.rarhttp://rapidshare.com/files/15582280...ayne.part2.rar