Avea Genel Müdürü Erkan Akdemir, sanal operatörlük öncesinde
Fenerbahçe, Galatasaray ve Trabzonspor ile mobil telekomünikasyon
işbirliği modeline başladıklarını, önümüzdeki günlerde Beşiktaş ile de
anlaşmayı bitireceklerini belirtti. var PartnerId = returnAdCode('2217');
var AdContainerIds ='divAdnetKeyword';
Sanal operatörlerle ilgili sorularını yanıtlayan Akdemir, sanal operatörlüğün şu anda
Türkiye'de tam olarak yürürlüğe girmediğini, vergi konusu halledildikten sonra tam olarak yürürlüğe gireceğini söyledi.
Sanal operatörlükte şu anda çifte vergilendirme bulunduğunu ifade eden Akdemir, şunları kaydetti:
“Tam
bir sanal operatör olmaları durumunda model şöyle işliyor; biz sadece
dakikayı veriyoruz, sanal operatörler tüm altyapısını, pazarlamasını,
tarifesini kendisi belirliyor, faturayı kendileri müşteriye çıkarıyor.
Şu anda o modeli de yapabiliriz ama hem bizim tarafta hem kulüpler
tarafında aynı vergi ödeniyor. O
ciddibir yük getirdiği için onun öncesinde mobil telekomünikasyon işbirliği
ile gelir paylaşımı modeline başladık. Ama vergisi hallolduktan sonra
çok hızlı bir şekilde buraya geleceğiz. Konuyu
Maliye Bakanlığı ile görüşüyoruz.”
Sanal operatörlük öncesinde
Fenerbahçe,
Galatasaray ve
Trabzonspor ile mobil telekomünikasyon işbirliği modeline başladıklarını belirten Akdemir, “Önümüzdeki günlerde
Beşiktaş ile de anlaşmayı bitiriyor olacağız” dedi.
Erkan
Akdemir, 4 büyük kulüple sanal operatörlük öncesinde farklı bir modelle
işbirliği başlattıklarını vurgulayarak, şöyle dedi:
“
Fenerbahçe ile
Galatasaray arasında tatlı bir rekabet var.
Trabzonspor yarışa geriden başladı ama o da çok
iyi gidiyor. Şu anda
Fenerbahçe'nin abonesi yaklaşık 50 bine gelmiş durumda.
Galatasaray ise 25 bin abone ile onu takip ediyor.
Trabzonspor da yeni lansmanı ile 5 bin aboneye ulaşarak arkadan çok hızlı geliyor. Bunun hızla yaygınlaşacağına inanıyoruz.”
KULÜPLER İÇİN DE KAZANÇ KAPISITüm kulüplerin kendi
pazarlamasını
kendilerinin yaptığını, reklamı, hedefi kendilerinin belirlediğini,
Avea olarak ise altyapıyı, pazarlama ve müşteri ilişkileri desteğini
verdiklerini söyleyen Akdemir, “Sanal operatörlük kulüpler için çok
ciddi bir gelir kaynağı. Biz kulüplerle gelir paylaşımı modeli
yapıyoruz. Elde edilen gelirleri hem Avea hem kulüpler belirlenmiş bir
oranda paylaşıyorlar. Kulüpler için de yeni bir kazanç kapısı oldu ve
bu gittikçe artacak” şeklinde konuştu.
4 büyük kulübün milyonlar
seviyesinde taraftar kitlesi bulunduğuna işaret eden Akdemir, hedefin
onların büyük bir kısmını abone yapmak olduğunu belirtti.
Erkan
Akdemir, “Zaten bu yeni abonelerin büyük bir kısmı diğer operatörlerden
geçiyor. Sanal operatörlüğün getirmiş olduğu böyle bir avantaj var ama
biz buna uzun soluklu bakıyoruz. Vergi sorunu hallolduktan sonra bu çok
önemli bir iş alanı haline gelecek” diye konuştu.
Edinilen
bilgiye göre, Avea Mobil Sanal Operatörlük öncesi Mobil
Telekomünikasyon İşbirliği kapsamında, Türkiye'nin ilk lansmanını 23
Şubat 2009'da
Fenerbahçe ile “Fenercell” markası ile gerçekleştirmişti. Ardından 10 Nisan 2009'da
Galatasaray ile “GSMobile” lansmanını, 14 Ağustos 2009 tarihinde de Trabzon ile “TrabzonCell” tanıtımını yapan Avea, Ekim ayı içerisinde
Beşiktaş Spor Kulübü ile “KartalCell” markası ile bu alanda işbirliğini hayata geçirmeyi hedefliyor.
Avea,
ayrıca futbol kulüpleri dışında faaliyet gösteren marka değeri yüksek
ve sadık müşteri kitlesine sahip farklı sektörlerden şirketlerle de
görüşmelerini sürdürüyor.
Bu işbirliklerinin temel prensibini
sunulan ortak hizmetler çerçevesinde ortaklık yapısı üzerinden
geliştirilen gelir paylaşımı modeli oluştururken, bunun dışında
kulüpler kendi katma değerli hizmetlerini geliştirip abonelerine
sunuyor.